Υπόμνημα για τα προβλήματα που παραμένουν άλυτα αλλά και ζητήματα που αφορούν την περιοχή απέστειλε η Επιτροπή Αγώνα Κατοίκων Κινέτας στη δημοτική αρχή. Αποδέκτες ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Σπ. Χατζής, ο δήμαρχος Μεγαρέων Παν. Μαργέτης, οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων και η πρόεδρος της δημοτικής κοινότητας Κινέτας Καλ. Πιτσιόλη.

Τι αναφέρεται στο υπόμνημα…

«Η επιτροπή αγώνα σας αποσαφηνίζει άλλη μια φορά στο παρακάτω υπόμνημα, προβλήματα και ζητήματα που για πάρα πολλά χρόνια παραμένουν άλυτα, ενώ τα σοβαρά προβλήματα της περιοχής είναι γνωστά σε όλους τους κατά καιρούς διοικούντες από την εκάστοτε Κυβέρνηση, την Περιφέρεια και φυσικά τον Δήμο. Δυστυχώς οι κάτοικοι αντιλαμβάνονται και πάλι ότι όλοι όσοι ευθύνονται και εμπλέκονται, δίνουν κατά καιρούς μόνο υ π ο σ χ έ σ ε ι ς χωρίς αντίκρισμα για την λύση αυτών των προβλημάτων. Έστω υπόψιν ότι έχει κατατεθεί στην παρούσα διοίκηση του Δήμου στις 12-3-2024 στον αρμόδιο Αντιδήμαρχο τεχνικών έργων κ. Σάλτα από την επιτροπή αγώνα, συνοπτικό υπόμνημα προβλημάτων της Κινέτας όπως και αναλυτικό υπόμνημα προβλημάτων του οδικού δικτύου.

Όπως είναι γνωστό αυτές οι περιοχές έχουν κατοικηθεί από κατοίκους προερχόμενους από διάφορες πόλεις της Αττικής δίνοντας και μία λύση στο πρόβλημα κατοικίας, ενώ με ευθύνη του κράτους έγιναν κατατμήσεις των διαφόρων εκτάσεων σε οικόπεδα μέσω νόμιμων μεσιτών, μηχανικών, της πολεοδομίας του Δήμου και της Περιφέρειας. Δυστυχώς χρόνια τώρα οι κάτοικοι της περιοχής θεωρούνται από τις εκάστοτε διοικήσεις υποδεέστεροι γιατί η περιοχή λόγω της χρόνιας εγκατάλειψης και υποβάθμισης της δεν έχει βασικές υποδομές όπως νερό, δρόμους, σχολείο, ιατρείο, πεζοδρόμια, διαβάσεις, οδοφωτισμό, αποχετευτικό δίκτυο, αντιπλημμυρική θωράκιση, χώρους άθλησης και αναψυχής, πυροπροστασία του δάσους κ.α. με αποτέλεσμα την υποβάθμιση και εγκατάλειψη της περιοχής, εκτός κάποιων κατά καιρούς αποσπασματικών έργων. Ειδικά δε μετά από τα τελευταία φυσικά καταστροφικά φαινόμενα (πυρκαγιές και πλημμύρες του 2018 και του 2019 αντίστοιχα) των οποίων οι δυσμενείς επιπτώσεις πολλαπλασιάστηκαν λόγω της ανυπαρξίας βασικών υποδομών και οι συνέπειες είναι ακόμα ορατές, δεν έχουν αποζημιωθεί ακόμα πλήρως οι πληγέντες κάτοικοι με άγνωστη δυστυχώς προοπτική.

Η επιτροπή αγώνα καλεί το δημοτικό συμβούλιο να πάρει τις ανάλογες αποφάσεις για να ΞΕΒΑΛΤΩΣΟΥΝ οι λύσεις που θέλουν καθηλωμένα χρόνια τα προβλήματα της περιοχής. Επίσης να δείξει άμεσο και ανάλογο ενδιαφέρον προς όλους τους αρμόδιους φορείς που εμπλέκονται στην λύση αυτών των χρόνιων προβλημάτων. Η εγκατάλειψη της Κινέτας και η απαξία των κατοίκων πρέπει να πάρουν επιτέλους τέλος. Γι’ αυτό και ζητάμε τ α κ τ ι κ ή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα τα προβλήματα της ΚΙΝΕΤΑΣ.

Ενδεικτικά αναφέρουμε τα παρακάτω:

  1. ΣΧΟΛΕΙΟ. Πρέπει να τρέξουν οι διαδικασίες από τον Δήμο για την τροποποίηση του ανάλογου οικοπέδου από ΚΧ σε ΚΦ. Και να υπάρξει το ανάλογο ενδιαφέρον για την κατασκευή και λειτουργία του σχολείου που προς το παρόν υπάρχει μόνο στα χαρτιά, καθότι εκτός από κοινωνική ανάγκη και απαίτηση, υπάρχει και ο μ ό φ ω ν η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.
  2. ΙΑΤΡΕΙΟ. Να προχωρήσει άμεσα η δημιουργία περιφερειακού ιατρείου σε συνεργασία με την Περιφέρεια. Ο πληθυσμός της περιοχής από Απρίλιο εως Οκτώβριο πολλαπλασιάζεται, εκτός από τους καθημερινά λουόμενους και τους επισκέπτες για λόγους αναψυχής, με πολλά περιστατικά και έκτακτα ιδίως την νύχτα, που αντιμετωπίζονται κατά το ωράριο λειτουργίας και μ ό ν ο στο μέτρο του δυνατού από το υπάρχον μοναδικό φαρμακείο. Να υπενθυμίσουμε επίσης τα κατά διαστήματα τροχαία στην Ολυμπία οδό, όπως και τα τροχαία σε ΠΕΟΑΚ και βόρειο παράδρομο, με αποτέλεσμα η ίδρυσή του να είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία, οι δε πλησιέστερες υγειονομικές μονάδες απέχουν,15χλμ. το Κ.Υ. Μεγάρων,35χλμ. το Θριάσιο Γ.Ν. και 25χλμ. το Γ.Κ.Ν. Κορίνθου με ότι αυτό συνεπάγεται για την ανθρώπινη ζωή.
  3. ΝΕΡΟ. Υδροδότηση ΟΛΗΣ της περιοχής με πόσιμο νερό. Ενώ βρισκόμαστε στην φάση που με ευθύνη των εμπλεκομένων φορέων έχει αφεθεί το έργο ανολοκλήρωτο και έχουμε κάποιες υποσχέσεις από την ΕΥΔΑΠ, για την πλήρη υδροδότηση της περιοχής όπου χρειάζεται ΚΑΙ κατασκευή του εσωτερικού δικτύου ΔΕΝ υπάρχει ενημέρωση αφού κανείς δεν φαίνεται να παίρνει την ευθύνη, γι’ αυτό είναι καθοριστική η βοήθεια και η παρέμβαση από την διοίκηση του Δήμου. Έστω υπόψιν ότι εάν δεν ολοκληρωθεί η κατασκευή του εσωτερικού δικτύου για να υδροδοτηθεί ΟΛΗ η περιοχή θα μιλάμε για ένα ακόμα ημιτελές έργο που θα δημιουργήσει πρόσθετα προβλήματα, καθότι θα πρόκειται για απαράδεκτη διάκριση σε βάρος των κατοίκων στην παροχή ενός πολύτιμου κοινωνικού αγαθού, στη βάση του εκ του πονηρού διαχωρισμού τους σε εντός και εκτός σχεδίου.
  4. ΔΡΟΜΟΙ ΚΑΙ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ. Σε τραγική κατάσταση οι περισσότεροι κοινοτικοί, ενώ κάποιοι είναι ιδιαίτερα επικίνδυνοι με χρόνιες βλάβες (υδατοφαγώματα, καθιζήσεις, λακούβες κλπ) παρά την υπόσχεση της Περιφέρειας (σχετ. το υπ.αριθ.779568 από 10-8-22 έγγραφο) για αποκατάσταση μέχρι 28-2-2023 όλων εντός και εκτός σχεδίου. Έστω υπόψιν ότι οι δυο σημαντικότεροι ΠΕΟΑΚ και βόρειος παράδρομος που στερούνται βασικών υποδομών ασφαλείας(πεζοδρόμια, οδοφωτισμό, διαβάσεις πεζών, φωτεινή σήμανση, απορροή, σχάρες φρεατίων απορροής κλπ) όπου ειδικά η ΠΕΟΑΚ μόνιμη καρμανιόλα με διαχρονικά βεβαρυμμένο ιστορικό τραυματισμών και θανατηφόρων τροχαίων, παρουσιάζουν σε ενάμιση χρόνο περίπου, από το θανατηφόρο στο 55οχλμ. της ΠΕΟΑΚ την 26-5-22 μέχρι τα τέλη του 2023 δεκαέξι (16) τροχαία με τραυματισμούς, εκ των οποίων τα τρία (3) στον (επίσης) επικίνδυνο βόρειο παράδρομο, για τον οποίον η προηγούμενη δημοτική αρχή είχε δεσμευτεί (σχετ. το υπ. αριθ. 9/13-8-21 αποσπ. πρακτ. Κοινοτ. Συμβουλίου Κινέτας) με κατάθεση πρότασης της Τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου προς το υπ. Μεταφορών, πράγμα που π ο τ έ δεν έπραξε. Δεν είναι τυχαίο ότι στον βόρειο παράδρομο δεν υπάρχει κανένα σήμα με ένδειξη κυκλοφορίας πεζών η κατοικημένης περιοχής, σήμανση που η επιτροπή αγώνα προτείνει να τοποθετηθεί ά μ ε σ α για να μειωθούν οι κίνδυνοι για πεζούς και οδηγούς και την προστασία των κατοίκων. Τοποθέτηση ηχοπετασμάτων κατά μήκος του βορείου παραδρόμου που έχει μέτωπο την κατοικημένη περιοχή της άνω Κινέτας. Πλήρης λειτουργική και αισθητική αποκατάσταση της γέφυρας της Πίκας, των κιγκλιδωμάτων ασφαλείας και κατασκευή ασφαλούς διαδρόμου για τους πεζούς, όπως και παλλόμενη φωτοσήμανση λόγω της επικινδυνότητας της. Επίσης διευθέτηση των κοινοτικών δρόμων που διέρχονται μέσα από ρέματα και ιδιαίτερη μέριμνα για τους επικίνδυνους δρόμους της άνω Κινέτας (Βενίστρες, Αγ. Νικόλαος κλπ).
  5. ΑΠΟΧΕΤΕΥΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ. Κατασκευή για όλη την περιοχή, τακτικοί έλεγχοι της ποιότητας των υπόγειων υδάτων, όπως και έλεγχοι της ποιότητας των θαλάσσιων υδάτων.
  6. ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΑ. Οριοθέτηση, καθαρισμός και διευθέτηση ρεμάτων με ολοκλήρωση των μελετών και έμφαση ειδικά στην αντιπλημμυρική προστασία της κάτω Κινέτας και της ΠΕΟΑΚ που στερείται παντελώς απορροής, ενώ δέχεται μεγάλο όγκο υδάτων από την άνω Κινέτα και από παρακείμενα ρέματα. Καμμία ενημέρωση δεν υπάρχει για την πρόοδο τους, ενώ κατά πληροφορίες το έργο στην Πίκα το οποίο έχει διακοπεί, έχει ολοκληρωθεί μόνο κατά ένα ποσοστό.
  7. ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΚΑΙ ΡΥΜΟΤΟΜΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ. Άμεση ένταξη της περιοχής σε τοπικά ρυμοτομικά σχέδια, καθότι πολλά αναγκαία έργα (πεζοδρόμια, οδοφωτισμός, κοινόχρηστοι χώροι κ.α.) δεν μπορούν να γίνουν εξαιτίας της έλλειψης αυτής η με το πρόσχημα αυτό, όπως κατά πληροφορίες και το εσωτερικό δίκτυο της ΕΥΔΑΠ, διαιωνίζοντας την ομηρία των κατοίκων και δημιουργώντας πολλαπλά προβλήματα.
  8. ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΚΑΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΣ. Κατασκευή χώρων πάρκινγκ κατά μήκος της παραλιακής ζώνης για την απρόσκοπτη πρόσβαση όλων των πολιτών στην παραλία και την αποσυμφόρηση των κάθετων και παραλιακών δρόμων. Άμεση οροθέτηση του παραλιακού δρόμου από ξενοδοχείο Μπούσουλα ως πεζόδρομου, με παρεμβάσεις για την απορροή των όμβριων υδάτων και την περαιτέρω λειτουργική και αισθητική αναβάθμισή του, όπως και των λοιπών παραλιακών δρόμων (Μπαλαλάι, Βουλιαγμένη).
  9. ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ. Τακτική αποκομιδή και καθημερινή τους καλοκαιρινούς μήνες, όπως και των κλαδεμάτων και ογκωδών αντικειμένων από το πράσινο σημείο. Οριοθέτηση των χώρων αποκομιδής με παράλληλη τοποθέτηση ενημερωτικών πινακίδων για το πράσινο σημείο και τις υποχρεώσεις των πολιτών, ώστε να αποφευχθεί το απαράδεκτο φαινόμενο των μικρών αυτοσχέδιων χωματερών και αύξηση των κάδων καθαριότητας όπως και ανακύκλωσης.
  10. ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ. Δημοτική συγκοινωνία και τακτική σύνδεση με καθημερινά δρομολόγια με την πόλη των Μεγάρων. Αντικατάσταση των παλαιών και ακατάλληλων στάσεων στην ΠΕΟΑΚ για συμπολίτες ΑΜΕΑ και υπερηλίκους η με προσωρινά κινητικά προβλήματα με τοποθέτηση ειδικής ράμπας όπως και οριοθέτηση ορισμένων σε κατάλληλα σημεία. Κατασκευή στάσεων των λεωφορείων του ΚΤΕΛ στον ανισόπεδο κόμβο με δημιουργία κατάλληλων χώρων και σύμφωνα με τις προδιαγραφές της νομοθεσίας για την ασφάλεια των επιβατών όπως και για συμπολίτες ΑΜΕΑ, υπερηλίκους η με προσωρινά κινητικά προβλήματα. Μείωση της τιμής εισιτηρίου του Προαστιακού.
  11. ΠΡΑΣΙΝΟ – ΑΘΛΗΣΗ – ΑΝΑΨΥΧΗ. Καθαρισμός και επισκευή του γηπέδου της Κινέτας, όπως και του μικρού γηπέδου μπάσκετ στην Πίκα, μοναδικών αθλητικών χώρων στην περιοχή. Δημιουργία χώρων πράσινου, παιδικών χαρών και υπαίθριων παιχνιδιών στους υπό διαμόρφωση κοινόχρηστους χώρους με έμφαση την ασφαλή πρόσβαση συμπολιτών ΑΜΕΑ και την απορροή των όμβριων υδάτων. Καθαρισμός και διαμόρφωση της μοναδικής πλατείας της Κινέτας πίσω από το ξενοδοχείο «Μπούσουλας.» Επίσης άμεσος καθαρισμός των παλιών σιδηροδρομικών γραμμών και του παλιού σταθμού του ΟΣΕ, έλεγχος στατικότητας των παλιών σιδηροδρομικών γεφυριών καθότι ακόμα διέρχονται κάτοικοι και περιπατητές, με αισθητική αποκατάσταση της ιδιαίτερης αισθητικής τοξοτής πέτρινης σιδηρ. γέφυρας στο 54ο χλμ. Επίσης καθαρισμός και αποκατάσταση των παλιών πέτρινων σπιτιών της Κινέτας στο 55ο χλμ. μοναδικού ιστορικού αποτυπώματος στην περιοχή. Δημιουργία χώρου περιπάτου με πεζόδρομο η εάν είναι εφικτό και ποδηλατόδρομο κατά μήκος των παλιών σιδηρ. γραμμών.
  12. ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ. Ιδρύσει αστυνομικού σταθμού η ενίσχυση του υπάρχοντος γραφείου του τοπικού αστυνόμου για την εξυπηρέτηση των πολιτών και αύξηση των περιπολιών για την αντιμετώπιση των αυξημένων κρουσμάτων κλοπών και διαρρήξεων και την εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας. Έλεγχος της ταχύτητας στην κατοικημένη περιοχή της ΠΕΟΑΚ .
  13. ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΑΜΕΑ. Τοποθέτηση ειδικής ράμπας σύμφωνα με την νομοθεσία στο κτίριο της Κοινότητας για την άμεση πρόσβαση και εξυπηρέτηση τους. Εξασφάλιση θέσεων στάθμευσης ΑΜΕΑ σε δημόσιους και κοινόχρηστους χώρους όπως το κτίριο της Κοινότητας, πλατείες, παραλιακός πεζόδρομος, παραλιακοί δρόμοι.»