Την Παρασκευή 15 Ιουλίου 2022 είχαμε την τιμή να φιλοξενήσουμε στην Αιχμή συνέντευξη του συμπολίτη μας Διευθύνοντος Συμβούλου της ΓΑΙΑΟΣΕ κ. Περικλή Νικολάου.

Ο κ. Νικολάου απαντώντας τότε τεχνοκρατικά στις ερωτήσεις μας, αναφέρθηκε στο μεγάλο και υπό δημοπράτηση έργου του Προαστιακού Δυτικής Αττικής με την ενεργοποίηση της παλιάς γραμμής που θα ενώσει τα Λιόσια με την Ελευσίνα, τη Νέα Πέραμο με τερματικό σταθμό στα Μέγαρα.

Έχοντας το θάρρος της γνώμης του ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ κατέθεσε και την προσωπική του άποψη με αφορμή πρόταση που έκανε λόγο για τη δημιουργία του τερματικού σταθμού στη περιοχή του Φόρου, επισημαίνοντας πως αυτή μπορεί να γίνει εφικτή αλλά υπό προϋποθέσεις.

 

Τι είχε αναφέρει ο κ. Νικολάου

«Υπό προϋποθέσεις η συγκεκριμένη πρόταση μπορεί να αποτελέσει μια καλή πρακτική. Και εξηγώ: Να έρθει ο τερματικός σταθμός στο Φόρο. Δεν αρκεί ότι οι επιβάτες κατεβαίνουν εκεί και τελείωσε. Το έργο θα είναι μισό. Από εκεί και πέρα, θέλουμε μια πρόσβαση στο κέντρο της πόλης. Τι πρόσβαση θέλουμε;

Θέλουμε μια όμορφη πρόσβαση με την δημιουργία πεζοδρόμου κατά μήκος της γραμμής έξω από το Γυμνάσιο που θα οδηγεί στα «σίδερα Μπεναρδή».

Και παράλληλα χρειαζόμαστε και μια αναβάθμιση του παλιού σιδηροδρομικού σταθμού, όχι μόνο σαν πάρκο, αλλά με εμπορικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες με πολεοδόμηση του χώρου. Θα υπάρχουν βέβαια χώροι πρασίνου και κοινόχρηστοι χώροι, αλλά απαραίτητα επιβάλλεται να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για εμπορικές δραστηριότητες προκειμένου ο χώρος να μπορεί να συντηρηθεί και να διατηρηθεί στην δέουσα κατάσταση.

Διαφορετικά αν στο συγκεκριμένο χώρο φτιάξεις απλά ένα πάρκο, αυτό όχι μόνο θα ερημώσει σε σύντομο χρονικό διάστημα αλλά και ενδεχομένως στο τέλος να γίνει χώρος παράνομων δραστηριοτήτων. Και για να κατανοήσουμε καλύτερα αυτό που λέω ας σκεφτούμε την κατάσταση στις πλατείες της πόλης μας. Αν κάποιος αναρωτηθεί «Ποια είναι η καλύτερη πλατεία στα Μέγαρα;» η απάντηση είναι η συγκεκριμένη που μαζεύει τον περισσότερο κόσμο.

Με άλλα λόγια, όπου υπάρχει δραστηριότητα αλλά και ιδιωτική πρωτοβουλία υπάρχει καθαριότητα, πολιτισμός, ομορφιά και επισκεψιμότητα.

Άρα μια πολεοδόμηση στον χώρο του παλιού ΟΣΕ θα αναβαθμίσει την περιοχή και θα φέρει ανάπτυξη προσφέροντας πάρα πολλά στην τοπική κοινωνία.

Συμπερασματικά λοιπόν, η πρόταση για την δημιουργία του τερματικού σταθμού στο ΦΟΡΟ δείχνει να είναι μια καλή ιδέα, αφού αποφεύγονται 2 διαβάσεις, όμως πρέπει να γίνει μια συνολικότερη ανάπλαση.»

Η άποψη μας

Θεωρούμε πως την άποψη του συμπολίτη μας Διευθύνοντα Συμβούλου της ΓΑΙΑΟΣΕ κ. Περικλή Νικολάου (η οποία είναι άκρως προσωπική), αξίζει να την αφουγκραστούν οι εμπλεκόμενοι με το συγκεκριμένο έργο.

Μπορεί να υπάρχουν αυτοί που θεωρούν και επιμένουν πως το τραίνο πρέπει να έρθει στο κέντρο της πόλης, όμως τεχνοκρατικά η πρόταση που καταθέτει ο κ. Νικολάου πέραν του ότι θα βάλει ουσιαστικά το τραίνο στην πόλη των Μεγάρων, θα αλλάξει ριζικά και την εικόνα της πόλης από το Φόρο έως το παλιό σιδηροδρομικό σταθμό.

Φανταστείτε έναν πεζόδρομο κατά μήκος της ήδη υπάρχουσας γραμμής και τον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό πλήρως αναβαθμισμένο με καταστήματα και με πολεοδόμηση του χώρου, ο οποίος δυστυχώς σήμερα (αν θέλουμε να λέμε αλήθειες), έχει μετατραπεί σε χώρο φιλοξενίας παράνομων δραστηριοτήτων, όπου στην κυριολεξία όταν σουρουπώνει φοβάσαι να κυκλοφορήσεις.

Πιστεύουμε πως ο νέος δήμαρχος Παναγιώτης Μαργέτης και ο στενός του συνεργάτης αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών Βασίλης Σάλτας πρέπει να δουν με θετική ματιά την πρόταση του κ. Νικολάου η οποία σημειωτέον έχει γίνει πράξη και σε άλλους δήμους της χώρας.

Επιβάλλεται η δημοτική αρχή αν συμφωνεί με την πρόταση του κ. Νικολάου και θέλει, να πιέσει καταστάσεις, ώστε ο τερματικός σταθμός του προαστιακού Δυτικής Αττικής να έρθει στο φόρο όμως υπό τις προϋποθέσεις που προαναφέρθηκαν.

Αντώνης Γ. Υψηλάντης