Απάντηση του αντιδημάρχου Οικονομικών, Διοικητικών, Προγραμματισμού, Οργάνωσης, Πληροφορικής και Τουρισμού στο δελτίο τύπου του επικεφαλής της Ένωσης Πολιτών Γρ. Σταμούλη 

Καθώς έχει δρομολογηθεί ολοκληρωμένη μελέτη τουριστικής προβολής, με ουσιαστικό περιεχόμενο, για το τουριστικό προϊόν του Δήμου Μεγάρων, ολοκλήρωσα την ανάγνωση ενός βιβλίου (έκδοσης 2024) του καθηγητή Ανδρέα Μηλιού, (διδάκτορα Πολιτειολογίας του Πανεπιστημίου της Φρανκφούρτης και οικονομολόγου με ειδίκευση στο Μάρκετινγκ και συγγραφέα 9 βιβλίων, καθώς και καθηγητή στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, στην Ελληνική Εταιρεία Διοίκησης Επιχειρήσεων, στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης) με τίτλο «Πώς να αναδείξεις τον τόπο σου Μάρκετινγκ και διαχείριση επωνυμίας τόπων και πόλεων (City Branding)».

Όπως γράφει ο συγγραφέας, «Το βιβλίο πραγματεύεται την εικόνα των τόπων και των πόλεων ως σύνθετη νοηματική κατασκευή, που εδρεύει στα μυαλά και στις καρδιές των διάφορων ακροατηρίων, και ως ακαταμάχητο, άυλο κεφαλαιουχικό αγαθό, που αυξάνει την αξία τους και μοχλεύει δυναμικά την οικονομική ανάπτυξη και ευημερία τους. Το κείμενο δίνει θεωρητικές και πρακτικές απαντήσεις σε όλα τα ζητήματα που αφορούν τη δημιουργία και τη διαχείριση ελκυστικής και ανταγωνιστικής εικόνας από τόπους και πόλεις και, με μεθοδικό και απόλυτα κατανοητό τρόπο, καθοδηγεί βήμα-βήμα τους μη ειδικούς στη διαδικασία σχεδιασμού και υλοποίησης προγραμμάτων μάρκετινγκ και branding για τόπους και πόλεις

Ταυτόχρονα, όπως καταγράφει, στην εισαγωγή του, και ο Παναγιώτης Λιαργκόβας, (Πρόεδρος ΚΕΠΕ, Καθηγητής Οικονομικών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου): «Το βιβλίο είναι ένα θαυμάσιο κείμενο που καλύπτει το υφιστάμενο κενό στην ελληνική βιβλιογραφία. Η μεθοδική και κατανοητή γραφή και η ενημερωμένη ξενόγλωσση βιβλιογραφία το καθιστούν χρήσιμο βοήθημα για σπουδαστές και στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ωφέλιμο ανάγνωσμα για κάθε ενημερωμένο αναγνώστη».

Η ανάδειξη του τόπου μας ως τουριστικό προϊόν δεν μπορεί να εξαντληθεί μόνο σε προβολές και διαφημιστικό χρόνο, αν πρώτα δεν έχει σχεδιαστεί επιστημονικά και οριοθετηθεί. Αυτό κάνουν όλοι οι σύγχρονοι τουριστικοί προορισμοί, πόσο μάλλον εμείς που ως τόπος δεν έχουμε επίσημο τουρισμό. Αυτός είναι δρόμος που ακολουθούμε εμείς ως διοίκηση, του σχεδιασμού, της οργάνωσης και μετά της εκτέλεσης, αντί να δαπανά ο Δήμος χρήματα χωρίς αντίκρισμα με κοντόφθαλμες πρακτικές. Πρέπει και προχωράμε μπροστά με κάθε κόστος.

Η προβολή του Δήμου δεν είναι ευκαιριακή κίνηση, αλλά πρέπει να βασίζεται σε γνώση, σχέδιο, μελέτη και σωστά μετρημένα βήματα.

Συνιστώ στον κύριο Σταμούλη, να επαναδιατυπώσει το δελτίο τύπου του αφού ολοκληρώσει την ανάγνωση του.

Και αυτό γιατί τότε θα μπορούμε να κάνουμε συζήτηση με ίσους όρους στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο. Επίσης προτού δημοσιεύσει δελτία τύπου για συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα που αγνοεί, καλό θα ήταν να τα μελετάει έστω επιφανειακά, προκειμένου να είναι πιο αποδοτικός και με ουσία για τους πολίτες ο δημόσιος διάλογος.

Δημήτρης Γεωργακής

Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Διοικητικών, Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής, Τουρισμού