Είναι εύκολο να διαπιστώσει κάποιος, ότι εδώ και πολλά χρόνια, αν εξαιρέσουμε το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ), στις πόλεις μας δεν έχουν γίνει πολεοδομικές μελέτες και παρεμβάσεις.

Όλοι μας θέλουμε οικονομική, επιχειρηματική, τουριστική και κοινωνική ανάπτυξη στην περιοχή και στις πόλεις μας. Απαραίτητη όμως προϋπόθεση για όλα αυτά είναι ο χωροταξικός και ο πολεοδομικός σχεδιασμός της περιοχής μας, καθώς και η εκπόνηση των απαραιτήτων πολεοδομικών μελετών.

Έχουμε τρεις πολύ σοβαρές υποδομές στην περιοχή μας.

Την διέλευση της Ολυμπίας (Εθνικής) οδού, το πολιτικό αεροδρόμιο (που δεν πρέπει με τίποτα να χάσουμε, ενώ αντίθετα πρέπει να το προστατεύσουμε) και τους σταθμούς του προαστιακού σιδηροδρόμου (Νέας Περάμου, Μεγάρων και Κινέτας).

Αυτές, σε συνδυασμό με το παραλιακό μας μέτωπο (τη θάλασσα), μπορούν να αποτελέσουν τα εργαλεία μίας σοβαρής οικιστικής ανάπτυξης, με προσφορά κατοικίας και με πραγματική επιχειρηματικότητα στο χώρο των ακινήτων, με πραγματικό real estate.

Ο πολεοδομικός σχεδιασμός στην περιοχή μας, μπορεί να δώσει στο Δήμο Μεγαρέων την ταυτότητα, το brand name, που σήμερα του λείπει.

Το εγκεκριμένο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ) δίνει πράγματι χρήσεις γης στην περιοχή μας.

Για να γίνει όμως πραγματικό όπλο οικονομικής, επιχειρηματικής, τουριστικής και κοινωνικής ανάπτυξης με ανθρώπινες πόλεις που να ζεις, με δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και με πραγματικό επιχειρείν, χρειάζεται μία σειρά επί πλέον μελετών και ενεργειών όπως,

1.Πολεοδομικές μελέτες για νέα σχέδια πόλης στην παραλία της Βαρέας και στο Αλεποχώρι.

2.Πολεοδομική μελέτη αναθεώρησης του σχεδίου πόλης Μεγάρων για τους εξής λόγους:

 -Για την προσαρμογή του σχεδίου πόλης με το νέο ΓΠΣ

-Για τη διόρθωση των λαθών που έχουν διαπιστωθεί, τόσο στο παλιό σχέδιο των Μεγάρων όσο και στην περιμετρική επέκταση -για την αλλαγή και την αύξηση των συντελεστών δόμησης στις πολεοδομικές ενότητες που με το ΓΠΣ μειώθηκαν πολύ.

Στις πολεοδομικές ενότητες του βορείου τομέα των Μεγάρων, ο συντελεστής δόμησης μειώθηκε στο μισό, πράγμα που σημαίνει ότι σήμερα τα οικόπεδα εκεί, χτίζουν το μισό από ότι έχτιζαν πριν την έγκριση του ΓΠΣ.

Αυτή η κατάφωρη αδικία πρέπει άμεσα να αποκατασταθεί.

3.Ολοκλήρωση διαδικασιών σχεδίων πόλης σε Λουτρόπυργο, Νεράκι και Άνω Βλυχάδα.

4.Πολεοδομική μελέτη αναθεώρησης του σχεδίου πόλης Νέας Περάμου για να λυθούν κάποια προβλήματα που υπάρχουν, με σοβαρότερο αυτό των χρήσεων γης σε τμήμα της πόλης, που προκαλεί πολλά και σοβαρά προβλήματα στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος (εστίασης) της περιοχής.

5.Πολεοδομική μελέτη αναθεώρησης του σχεδίου πόλης Κινέτας, για προσαρμογή στο νέο ΓΠΣ και πολεοδόμηση των εκτάσεων που εντάχθηκαν με το νέο ΓΠΣ.

6.Ολοκλήρωση διαδικασιών σχεδίου πόλης στο ΒΙΠΑ-ΒΙΟΠΑ Παπά Περιβόλι με ταυτόχρονη δημιουργία υποδομών (σωστή ηλεκτροδότηση, υδροδότηση, δίκτυο φυσικού αερίου, απευθείας σύνδεση με την Εθνική Οδό (Ολυμπία Οδό) και η μετατροπή του σε Επιχειρηματικό πάρκο.

7.Άμεση εκπόνηση μελέτης για τους τρόπους διαχείρισης της ζώνης παραγωγικών δραστηριοτήτων μεταξύ Μεγάρων και Νέας Περάμου.

Στόχος μας είναι η προσέλκυση επενδύσεων και η ανάπτυξη της περιοχής.

Ο προγραμματισμός και ο πολεοδομικός σχεδιασμός των πόλεών μας και της περιοχής μας που προτείνουμε, πιστεύουμε ότι μπορεί να αποτελέσουν το τρένο της ανάπτυξης.

Όλα αυτά δεν αρκεί μόνο να τα λέμε και να τα γράφουμε στα προεκλογικά προγράμματα, πρέπει και να τα υλοποιούμε, να τα κάνουμε πράξη.

Στο συνδυασμό μας ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ, εγώ και οι συνεργάτες μου, έχουμε βαθειά γνώση αυτών των πολεοδομικών προβλημάτων του τόπου μας και πιστεύουμε ότι με τις γνώσεις μας, την εμπειρία μας και την αποτελεσματικότητά μας, μπορούμε άμεσα να τα προγραμματίσουμε, να τα σχεδιάσουμε και να τα κάνουμε πράξη.

Σωτήρης Πιλίλης

Ιατρός Υποψήφιος Δήμαρχος Μεγάρων-Νέας Περάμου-Κινέτας