Κύριε Κορώση, πολλά λέγονται και ακούγονται για την κυκλοφοριακή μελέτη της πόλης των Μεγάρων. Ως αρμόδιος αντιδήμαρχος, πείτε μας σε ποια φάση βρίσκεται;

Κύριε Υψηλάντη, πριν απαντήσω θα ήθελα να σας ευχαριστήσω που ήρθατε στο γραφείο μου «κυνηγώντας» την είδηση. Πιστεύω πως θα κάνουμε μια επωφελή κουβέντα που θα φέρει στην επιφάνεια ενδιαφέρουσες ειδήσεις για θέματα που αφορούν το δήμο και είναι στην αρμοδιότητά μου. Όσον αφορά την ερώτηση σας για την κυκλοφοριακή μελέτη, θα σας πως ότι βρισκόμαστε στην φάση της διεξαγωγής κυκλοφοριακών μετρήσεων  στους δρόμους  της πόλης των Μεγάρων. Οι μετρήσεις της κυκλοφορίας ξεκίνησαν από τις 11 Ιουλίου 2020 και θα ολοκληρωθούν στις 28 Ιουλίου 2020 για τους θερινούς μήνες, ενώ για να υπάρχει πιο σωστή εικόνα θα διεξαχθούν μετρήσεις και το φθινόπωρο.

Με το συγκεκριμένο τρόπο (λάστιχο) γίνονται μετρήσεις σε 16 επιλεγμένα οδικά τμήματα και διασταυρώσεις

Οι μετρήσεις γίνονται σε 16 επιλεγμένα από την μελετητική εταιρεία οδικά τμήματα και διασταυρώσεις και συγκεκριμένα στις οδούς: Χρ. Μωραΐτου, Γ. Μενιδιάτη (μεταξύ Χρ. Μωραΐτου και ΠΕΟΑΚ), Βυζαντίου, Μίνωας (νότια), 28ης Οκτωβρίου (νότια), Γεωργίου Καστάνη-Λιάντρου, 28ης Οκτωβρίου (κέντρο), Π.Ε.Ο.Α.Κ. (κέντρο), Σωτήρος, Π.Ε.Ο.Α.Κ. (ανατολικά), Στίλπωνος, Μίνωας (κέντρο), Ελ. Βενιζέλου, 28ης Οκτωβρίου (μεταξύ Βυζαντίου και Ρήγα Φεραίου), Ευπαλίνου, Γ. Μενιδιάτη (μεταξύ Ευπαλίνου και Χ. Μωραΐτου).

 

Πρέπει να θυμίσω όμως ότι για την κυκλοφοριακή μελέτη έχει ξεκινήσει δημόσια διαβούλευση, όπου οι πολίτες μπαίνοντας στην σελίδα

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf1aOnLBvSIag6VarKjHZpLiTBRtxDAgpchSC802nKbGkcu_g/viewform μπορούν να συμμετέχουν στην «Έρευνα Μετακινήσεων Πόλης Μεγαρέων».

Θα καλέσω λοιπόν ξανά μέσω της εφημερίδας σας αλλά και της ιστοσελίδας σας τους απλούς πολίτες αλλά και τους εκπροσώπους φορέων να συμμετέχουν στην έρευνα βοηθώντας τους ειδικούς επιστήμονες στο έργο τους. Ταυτόχρονα ως αντιδήμαρχος έχω την υποχρέωση να ζητήσω και από τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων να καταθέσουν τις προτάσεις τους για την κυκλοφοριακή μελέτη.  Η κυκλοφοριακή μελέτη είναι ένα θέμα που μας αφορά όλους και όχι μόνο εμάς που είμαστε σήμερα στη διοίκηση.

Θέλουμε λοιπόν τις απόψεις όλων για να πάρουμε μέσω της μελέτης επιστημονικές απαντήσεις σχετικά με το εάν όλα αυτά που σκεφτόμαστε είναι εφικτά να υλοποιηθούν. Στις προθέσεις της διοίκησης μας είναι να εφαρμόσουμε κάτι που δεν θα αμφισβητείται από κανέναν στις προτάσεις που θα κάνουμε πάντως δεν απουσιάζουν οι πεζοδρομήσεις.

Πρέπει να γνωρίζετε πάντως ότι στόχος μας είναι η δημιουργία ενός δικτύου πεζοδρόμων στην πόλη των Μεγάρων με την πιο τολμηρή πρόταση να αφορά την πεζοδρόμηση της κεντρικής οδού, αυτής της 28ης Οκτωβρίου. Πρέπει κάποια στιγμή (και αυτό είναι προσωπική μου άποψη), να δοθεί χώρος στο πεζό αλλά και να αλλάξει η νοοτροπία των πολιτών.

Και η πεζοδρόμηση της 28ης Οκτωβρίου θα είναι ένα τολμηρό εγχείρημα, που θα δείξει κατά πόσο οι πολίτες, αλλά και οι επαγγελματίες είναι έτοιμοι να το αποδεχτούν και να το στηρίξουν.

Όλα αυτά βέβαια μέχρι τώρα είναι στα λόγια. Για να γίνουν πράξη πρέπει να καταγραφούν όλες οι προτάσεις, να τις επεξεργαστούν οι ειδικοί και να βρουν την βέλτιστη λύση για το καλό της πόλης και των πολιτών. Στην κυκλοφοριακή μελέτη επίσης θα κατατεθούν προτάσεις όσον αφορά την βέλτιστη διαδρομή της δημοτικής συγκοινωνίας. Σε γενικές όμως, θεωρώ πως η κυκλοφοριακή μελέτη θα αφήσει το αποτύπωμά της σε βάθος χρόνου. Γι’ αυτό δεν πρέπει να βιαστούμε αλλά και ούτε να πιέσουμε καταστάσεις.

 Εκτός από το δίκτυο πεζοδρομήσεων που θα προτείνετε τι άλλο σχεδιάζετε ως διοίκηση για να διευκολύνετε ιδιαίτερα τους πολίτες που θέλουν να περπατήσουν;

Στις προθέσεις μας είναι να δημιουργήσουμε χώρους περιπάτου. Γι’ αυτό το λόγο με ιδίους πόρους του δήμου προχωράμε στη σύναψη προμελέτης η οποία θα περιλαμβάνει χώρο περιπάτου και ποδηλατόδρομου μέσω της σιδηροδρομικής γραμμής του ΟΣΕ, με εκκίνηση από το γήπεδο του Βύζα έως τα Πευκάκια. Η προμελέτη αυτή θα κατατεθεί στη ΓΑΙΑ ΟΣΕ με σκοπό να έρθει στο δήμο η παραχώρηση του χώρου που σήμερα ανήκει στη ΓΑΙΑ ΟΣΕ. Μετά και εφόσον παραχωρηθεί ο χώρος στο δήμο θα γίνει η οριστική μελέτη ώστε ακολούθως να επιτευχθεί η χρηματοδότηση του έργου.

Παραδίδεται πιστοποιημένη στο κοινό η παιδική χαρά στο πρώην Ερκίς

Με τις παιδικές χαρές τι γίνεται;

Καταρχήν θα ήθελα να σας κάνω γνωστό ότι η τεχνική υπηρεσία του δήμου κάνει μια μελέτη για την δημιουργία παιδικής χαράς παράλληλα της 28ης Οκτωβρίου σε σημείο που έχει χαρακτηριστεί ως κοινόχρηστος χώρος ο οποίος προέκυψε μετά την αλλαγή χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μια παιδική χαρά κανονική, αλλά και την πρώτη παιδική χαρά για Άτομα με ειδικές ανάγκες, γι’ αυτό συμβολικά επιλέξαμε το χώρο ο οποίος βρίσκεται πολύ κοντά στο κέντρο των ΑΜΕΑ Μεγάρων. Το συγκεκριμένο έργο θα χρηματοδοτηθεί από την Περιφέρεια Αττικής αφού υπάρχει η θετική συγκατάθεση από τον αντιπεριφερειάρχη Λευτ. Κοσμόπουλο που έχουμε άριστη συνεργασία και ο οποίος «αγκάλιασε» εξαρχής την ιδέα.

Όσον αφορά τις παιδικές χαρές που υπάρχουν, αυτές θα παραδίδονται μία προς μία στους πολίτες και μάλιστα πιστοποιημένες. Η αρχή θα γίνει αυτή την εβδομάδα με την παράδοση της παιδικής χαράς που βρίσκεται στο χώρο του πρώην Ερκίς αλλά και της παιδικής χαράς που βρίσκεται στην Βαρέα απέναντι από το γνωστό καφέ wet. Την επόμενη εβδομάδα θα παραδοθούν οι παιδικές χαρές στη Πάχη και στον Άγιο Νικόλαο και θα ακολουθήσουν οι υπόλοιπες.

Ποια άλλα έργα περιλαμβάνονται στα σχέδια σας;

Υπογράφεται άμεσα η χρηματοδότηση για τη νέα κερκίδα που θα στηθεί στη δυτική πλευρά του γηπέδου του Βύζαντα

Είναι θέμα ημερών η υπογραφή της έγκρισης των έργων που αφορούν το χώρο ρίψης στο δημοτικό στάδιο Μεγάρων, αλλά και σημαντικών παρεμβάσεων στο γήπεδο του Βύζα, έργο προϋπολογισμού 70.000 € ενώ 730.000 € θα στοιχίσει η εξέδρα στη δυτική πλευρά του γηπέδου του Βύζαντα. Πρόκειται για ένα έργο που θα αλλάξει την εικόνα του γηπέδου, αφού η μελέτη περιλαμβάνει εκτός από βοηθητικούς χώρους και προβολείς. Τα αρχιτεκτονικά σχέδια της μελέτης έχουν γίνει από τον κ. Τάσο Σάλτα ενώ τα στατικά από τον κ. Χρήστο Σκλαβούνο τους οποίους μου δίνεται η ευκαιρία να τους ευχαριστήσω. Παρά την καθυστέρηση (λόγω κορονοϊού) γεγονός πάντως είναι ότι η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη από το υπουργείο εσωτερικών και συγκεκριμένα από το πρόγραμμα «Φιλόδημος 2».

Το Γ.Π.Σ. των Μεγάρων σε ποια φάση βρίσκεται;

 Όπως είναι γνωστό, το Γ.Π.Σ. των Μεγάρων μετά τις διορθώσεις που έγιναν, είχε μπλέξει στα γρανάζια της γραφειοκρατίας. Ευτυχώς τα νέα είναι ευχάριστα. Μετά από μια σειρά διορθώσεων, παρατηρήσεων και νέων διορθώσεων η τελική πρόταση του Γ.Π.Σ. κατατέθηκε την Παρασκευή 10 Ιουλίου. Υπάρχει η δέσμευση του υφυπουργού περιβάλλοντος και ενέργειας Δημ. Οικονόμου για έγκριση του Γ.Π.Σ. των Μεγάρων από την μητροπολιτική επιτροπή και όπως φαίνεται το να γίνει αυτό ΦΕΚ είναι πλέον μονόδρομος. Αν και είμαι επιφυλακτικός (αφού έχουν δει πολλά τα μάτια μου), ευελπιστώ ότι η έγκριση του Γ.Π.Σ. των Μεγάρων είναι θέμα χρόνου.

Μόλις εγκριθεί το Γ.Π.Σ. των Μεγάρων, έχει τεθεί σε υψηλή προτεραιότητα με βάση την πρόταση που έγινε προς το υπουργείο περιβάλλοντος για αλλαγή των χρήσεων στην Νέα Πέραμο ώστε να λυθεί το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στο κέντρο της πόλης.