Η επίσημη ανακοίνωση του Υπουργού Μεταφορών & Υποδομών Κώστα Καραμανλή για την δημιουργία νέας γραμμής προαστιακού σιδηροδρόμου που θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα, αξιοποιώντας και την παλιά μετρική γραμμή η οποία έχει τεθεί εκτός λειτουργίας εδώ και περίπου 15 χρόνια, βρίσκει υποστηρικτές αλλά και πολέμιους.

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υπήρξαν αρκετοί συμπολίτες μας που χαιρέτησαν την απόφαση του Υπουργού κάνοντας λόγο για μια πολύ σοβαρή εξέλιξη και για ένα βήμα προς τα εμπρός που θα φέρει ανάπτυξη στην πόλη των Μεγάρων και θα βοηθήσει σημαντικά στην ανάκαμψη της τοπικής οικονομίας.

Υπήρξε όμως και η άλλη πλευρά, που έκανε λόγο για απόφαση «πισωγύρισμα», με τις αντιδράσεις να έρχονται κυρίως από συμπολίτες μας που τους έχουν μείνει μνήμες από τα τραγικά συμβάντα με ανθρώπους που παρασύρθηκαν και έχασαν την ζωή τους όταν  τραίνο κινούνταν εντός πόλης και την έκοβε στα δύο.

Όπως φαίνεται οι συμπολίτες μας αμφιταλαντεύονται σχετικά και με κατά πόσο το συγκεκριμένο θα μπορέσει να ωφελήσει ή όχι τον Δήμο μας.

Παρότι λοιπόν στο διαδίκτυο υπήρξαν αντικρουόμενες απόψεις, από τα τηλεφωνήματα που  δεχτήκαμε στην εφημερίδα μας, καταλάβαμε ότι στα Μέγαρα υπάρχουν αλυσιδωτές αντιδράσεις για την αλλαγή πλεύσης του Υπουργού Μεταφορών & Υποδομών Κώστα Καραμανλή.

«Διερευνούμε πως είναι δυνατόν να ανακοινώνεται η εφαρμογή μιας άλλης μελέτης για την οποία δεν έχει καν γνωμοδοτήσει το Δημοτικό Συμβούλιο» αναρωτιέται ο Δήμαρχος Μεγαρέων Γρηγόρης Σταμούλης


Αντιδράσεις και από την διοίκηση του Δήμου…  

Οι αντιδράσεις όπως διαφαίνεται είναι έντονες και από την πλευρά της διοίκησης του Δήμου, αφού και ο Δήμαρχος Μεγαρέων Γρηγόρης Σταμούλης  αναζητά τους λόγους για τους οποίους προέκυψε η ανακοίνωση για την εφαρμογή μιας άλλης μελέτης με τελικό προορισμό του προαστιακού της Δυτ. Αττικής τον παλιό σταθμό του Ο.Σ.Ε. των Μεγάρων.

Και αυτό διότι στην αρχική μελέτη (για την οποία γνωμοδότησε και το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Μεγαρέων), τονίζονταν ότι η γραμμή του προαστιακού θα εκτρέπονταν από την περιοχή «Καρδατάς» και θα κατέληγε στον ήδη υπάρχοντα σταθμό του προαστιακού που βρίσκεται εκτός του οικιστικού ιστού της πόλης των Μεγάρων.

Σε επικοινωνία που είχαμε με τον Δήμαρχο κ. Γρηγόρη Σταμούλη, μας είπε ότι διερευνά το θέμα, αναρωτώμενος πως είναι δυνατόν να ανακοινώνεται  από τον ίδιο τον Υπουργό Μεταφορών η εφαρμογή μιας άλλης μελέτης για την οποία δεν έχει ζητηθεί καν η γνώμη του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου;


 Προκύπτουν συγκεκριμένα  ερωτήματα…

Με βάση λοιπόν τις αντιδράσεις, αλλά και τα λεγόμενα του Δημάρχου Μεγαρέων, προκύπτουν συγκεκριμένα ερωτήματα:

  1. Ποιος ή ποιοι έλαβαν απόφαση για την εφαρμογή διαφορετικής μελέτης που φέρνει πλέον το τραίνο εντός της πόλης των Μεγάρων;
  2. Ποιοι και για ποιους λόγους ανάγκασαν τον Υπουργό να αλλάξει πλεύση μέσα σε λίγες ώρες χωρίς καν να έχει γνωμοδοτήσει το Δημοτικό Συμβούλιο επί της νέας μελέτης;
  3. Για ποιους λόγους ακόμη ένα έργο πρόκειται να υλοποιηθεί χωρίς να γίνει διαβούλευση στην τοπική κοινωνία και δίχως την γνωμοδότηση του Δημοτικού Συμβουλίου;

Φαίνεται ξεκάθαρα ότι  για μια ακόμη φορά βρισκόμαστε στο ίδιο έργο θεατές όπου οι κρατούντες – αλλάζοντας πλεύση – βάζοντας μπροστά την λέξη … «ανάπτυξη», αποφασίζουν για εμάς, ερήμην μας!