Οι γιορτές των Χριστουγέννων είναι μια υπέροχη ευκαιρία, ακόμα και υπό τις φετινές συνθήκες, να μαζευτεί όλη η οικογένεια στο σπίτι και να τιμήσει τις παραδόσεις, μαγειρεύοντας λαχταριστά φαγητά και γλυκά.

Οι μέρες των γιορτών κατακλύζονται από αρκετά γλυκά, φαγητά, καθώς και αλκοόλ. Ο συνδυασμός όλων αυτών οδηγεί σε αύξηση του θερμιδικού φορτίου που λαμβάνουμε καθημερινά και που μας οδηγεί στο τέλος των γιορτών να δούμε μια αύξηση στο βάρος μας.

Ποια είναι, λοιπόν, τα βήματα που μπορούμε να κάνουμε στο τέλος των γιορτών, έτσι ώστε να επανέλθουμε στην κανονική μας διατροφή και να εξισορροπήσουμε τις ατασθαλίες των γιορτών;

Αρχικά, είναι καλό να απομακρύνουμε τα γλυκά που έχουν παραμείνει στο σπίτι, είτε απλά να προσπαθήσουμε να τα αγνοήσουμε. Αντικαθιστούμε τον κουραμπιέ ή το κομμάτι της βασιλόπιτας που συνόδευε στις γιορτές τον απογευματινό καφέ μας, με μια πιο «αθώα» επιλογή, όπως ένα κριτσίνι ή ένα μπισκότο βρώμης.

Επιστρέφουν και τον καινούργιο χρόνο οι σαλάτες και τα φρούτα στην καθημερινότητα μας και στα περισσότερα από τα γεύματα μας, παρέχοντας μας αρκετά θρεπτικά συστατικά και ενυδάτωση. Στην σωστή ενυδάτωση θα συμβάλλει και η κατανάλωση αρκετών υγρών, όπως νερού και τσαγιού, μετά από την αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ που υπήρξε τις προηγούμενες ημέρες.

Επιπλέον, προτιμάμε τα πιο ελαφριά γεύματα και φροντίζουμε να τα συνδυάζουμε με σημαντική ποσότητα σαλάτας. Αποφεύγουμε τα έτοιμα γεύματα που μπορεί να επιδεινώσουν την κατανάλωση λιπαρών και απλών σακχάρων, ενώ θα ήταν ωφέλιμο να προσπαθήσουμε να περιορίσουμε λίγο τις ποσότητες του κόκκινου κρέατος το επόμενο διάστημα και να επικεντρωθούμε σε επιλογές με λιγότερο λίπος, όπως το ψάρι και το κοτόπουλο.

Παράλληλα, εντάσσουμε και πάλι στο εβδομαδιαίο μας πρόγραμμα τα όσπρια και τα λαδερά φαγητά.

Βάζουμε και αυτόν το χρόνο τη γυμναστική στο πρόγραμμα μας. Για όσους γυμνάζονταν και τον προηγούμενο χρόνο, έφτασε η στιγμή να μπουν και πάλι στο πρόγραμμα τους με όλα τα διαθέσιμα μέσα που υπάρχουν αυτή την περίοδο, ενώ για τους υπόλοιπους είναι μια καλή ευκαιρία να εξερευνήσουν το κομμάτι της γυμναστικής και να κάνουν ένα δώρο για τον εαυτό τους, προσέχοντας την υγεία και το σώμα τους.

Το σημαντικό είναι να μην αγχωνόμαστε και να μην απελπιζόμαστε για τις αρνητικές επιδράσεις που μπορεί να είχε η διατροφή μας αυτήν την περίοδο.

Έχουμε όλο το χρόνο μπροστά μας να καταβάλλουμε την προσπάθεια μας και να δούμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Άλλωστε, θα έπρεπε να ανησυχούμε για τη διατροφή μας κατά τη διάρκεια όλου του χρόνου και όχι για τη διατροφή μας μέσα στις δεκαπέντε μέρες της εορταστικής περιόδου.

Αναστασία Ταμπάκου 

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος