Φυσικό αέριο σε 34 πόλεις έως το 2024 αλλά … ΟΧΙ σε Μέγαρα και Νέα Πέραμο, που έχουν «στα πόδια τους» τις εγκαταστάσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου της Ρεβυθούσας

Επενδύσεις ύψους 270 εκατ. ευρώ έως το τέλος του 2024 για την επέκταση των δικτύων φυσικού αερίου σε 34 πόλεις της χώρας προβλέπει το Πενταετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης της Δημόσιας Επιχείρησης Δικτύων Διανομής Αερίου (ΔΕΔΑ), που συζητήθηκε την Δευτέρα 27 Ιουλίου 2020 σε σύσκεψη υπό τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη και τον υφυπουργό Γεράσιμο Θωμά.

 «Το φυσικό αέριο επεκτείνεται γρήγορα και δυναμικά. Το δίκτυο της ΔΕΔΑ θα επεκταθεί σε 34 πόλεις της Ελλάδας μέσα σε μια πενταετία με στόχο να καλύψει σε πρώτη φάση 57.000 καταναλωτές», τόνισε σε δηλώσεις του ο κ. Χατζηδάκης.

Από την πλευρά του ο κ. Θωμάς τόνισε ότι «γίνεται προσπάθεια να ξεκινήσουν μέσα στο καλοκαίρι οι δημοπρατήσεις των έργων και τα έργα να αρχίσουν από τις αρχές του επόμενου χρόνου».

«Είναι πολύ σημαντικό και για τη Δημόσια Επιχείρηση Δικτύων Διανομής Αερίου (ΔΕΔΑ) και για τον Έλληνα καταναλωτή αλλά και για την ΔΕΠΑ Υποδομών που είναι σε κατάσταση ιδιωτικοποίησης. Υπενθυμίζω ότι όλα τα επιχειρησιακά σχέδια των εταιρειών φυσικού αερίου είναι δεσμευτικά για 5 χρόνια για όποιον είναι ο καινούργιος ιδιοκτήτης των εταιρειών αυτών», ανέφερε ο υφυπουργός.

Το πρόγραμμα προβλέπει την επέκταση των δικτύων στις εξής πόλεις:

– Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Δράμα, Ξάνθη, Ορεστιάδα και Καβάλα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

– Κατερίνη, Κιλκίς, Σέρρες, Βέροια, Γιαννιτσά και Αλεξάνδρεια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

– Λαμία, Χαλκίδα, Θήβα, Λιβαδειά, Άμφισσα, Καρπενήσι, Οινόφυτα της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας

– Καστοριά, Γρεβενά, Άργος Ορεστικού, Μανιάκοι, Αμύνταιο, Φλώρινα, Πτολεμαΐδα και Κοζάνη της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας

– Πάτρα, Αγρίνιο, Πύργος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας

-Ιωάννινα, Άρτα, Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα της Περιφέρειας Ηπείρου.

Ο εφοδιασμός των περιοχών αυτών θα γίνεται είτε μέσω αγωγού είτε με μεταφορά του αερίου σε συμπιεσμένη (CNG) ή υγροποιημένη μορφή (LNG).

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΔΑ τόνισε ότι η έλευση του φυσικού αερίου στις πόλεις αυτές θα μειώσει το ενεργειακό κόστος για επιχειρήσεις και νοικοκυριά ενώ προσέθεσε ότι το επιχειρησιακό σχέδιο της ΔΕΔΑ προβλέπει ως το 2036 επενδύσεις ύψους 470 εκατ. ευρώ και 170.000 νέες συνδέσεις καταναλωτών στο δίκτυο φυσικού αερίου.

Εκτός λίστας για μια ακόμη φορά ο δήμος Μεγαρέων

Διαβάζοντας την λίστα των 34 πόλεων που θα φτάσει το φυσικό αέριο την προσεχή πενταετία, διαπιστώνουμε ότι για μια ακόμη φορά ο Δήμος Μεγαρέων δεν περιλαμβάνεται στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης της Δημόσιας Επιχείρησης Δικτύων Διανομής Αερίου.

Φαίνεται ξεκάθαρα πλέον, πως τα Μέγαρα και η Νέα Πέραμος αποτελούν «φτωχό συγγενή» και στο φυσικό αέριο.

Κατά την άποψή μας, είναι επιεικώς απαράδεκτο, ο δήμος των Μεγάρων να απουσιάζει από τους δήμους που θα τροφοδοτηθούν έως το 2024 , ένας δήμος που τελικά και όπως αποδεικνύεται έχει μάλλον την … ατυχία να έχει στα διοικητικά του όρια … «μέσα στα πόδια του» – όπως λέει ο λαός – τις εγκαταστάσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου της Ρεβυθούσας.

  • Θεωρούμε αδιανόητο να βλέπει κάποιος από την Πάχη με γυμνό μάτι την Ρεβυθούσα και η πόλη των Μεγάρων να μην είναι από τις πρώτες που θα τροφοδοτούνταν με φυσικό αέριο.
  • Είναι τραγικό, η κίνηση από και προς την Ρεβυθούσα να γίνεται μέσω της πόλης των Μεγάρων και οι κάτοικοί της να μην απολαμβάνουν τα προνόμια του φυσικού αερίου.
  • Αποτελεί  οικονομική αφαίμαξη για την τσέπη των Μεγαριτών, όταν αυτοί  θέλουν να χτίσουν μια νέα οικοδομή να υποχρεούνται εκ του νόμου να πληρώνουν ένα σημαντικό ποσό για μελέτη εγκατάστασης φυσικού αερίου, το οποίο – όπως φαίνεται – δεν πρόκειται να τροφοδοτήσει τις πόλεις του Δήμου Μεγαρέων.

Και όλα αυτά, όταν από το 2000 και την τότε δημοτική αρχή, είχε ζητηθεί εγγράφως από την ΔΕΠΑ να δημιουργηθεί στα Μέγαρα δίκτυο φυσικού αερίου.

Δυστυχώς όμως, παρά τις προσπάθειες της διοίκησης Δ. Στρατιώτη αλλά και της διοίκησης Χρ. Σύρκου μετέπειτα, τα Μέγαρα δεν συμπεριλαμβάνονταν στον προγραμματισμό της ΕΠΑ Αττικής το 2007, αλλά και στους επόμενους προγραμματισμούς της ΔΕΔΑ  (Δημόσιας Επιχείρησης Δικτύων Διανομής Αερίου).

Υπάρχει όμως τρόπος αντίδρασης;

Υπάρχει ο δήμαρχος που έχει τα κότσια να διαμαρτυρηθεί κλείνοντας όλες τις διόδους προς την Ρεβυθούσα ώστε η κίνηση να γίνεται μέσω Σαλαμίνας;

Εμείς πρόταση κάνουμε … Γιατί μόνο έτσι θα μας ακούσουν, μόνο τότε θα μας υπολογίσουν.

Τολμήστε!