Η περιοχή «πάνω από τις γραμμές», όπως αποκαλούν κάτοικοι και αιρετοί την περιοχή του Αγίου Παντελεήμονα στη Νέα Πέραμο, έχει σημαντικά προβλήματα τα οποία είναι διαχρονικά.

Η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου της περιοχής, τα ογκώδη και τα απορρίμματα, αλλά και η καθυστέρηση του σχεδίου πόλης ώστε να προχωρήσουν παρεμβάσεις και έργα είναι κάποια από τα μεγάλα προβλήματα που απασχολούν τους μόνιμους κατοίκους του Αγίου Παντελεήμονα. Για όλα αυτά και για άλλα πολλά μας μίλησε ο πρόεδρος του τοπικού συλλόγου κ. Γιαν. Σαρικώστας.

Έχει δοθεί στη δημοσιότητα ένα έγγραφο προς τον σύλλογο σας το οποίο δίνει απαντήσεις σε κάποια ερωτήματα που είχατε θέσει για τα προβλήματα που απασχολούν. Πείτε μας αρχικά, τι πρόβλημα αντιμετωπίζετε με το οδικό δίκτυο της περιοχής;

Αρχικά σας ευχαριστώ που δεχτήκατε να με ακούσετε αλλά και να μεταφέρετε μέσω της ιστοσελίδας σας αλλά και της εφημερίδας σας τα προβλήματα της περιοχής. Αυτό που πρέπει να ξεκαθαρίσω είναι ότι ο ρόλος ο δικός μου δεν είναι να κάνω αντιπολίτευση στο δήμο αλλά ούτε να δίνω χώρο στην αντιπολίτευση να το εκμεταλλευθεί. Η δική μου δουλειά είναι να αναφέρω τα προβλήματα και να προσπαθώ στο μέτρο που μου αναλογεί να επιτύχω την λύση των προβλημάτων.

Όσον αφορά το οδικό δίκτυο, χρόνια τώρα οι δρόμοι στην περιοχή μας δεν είναι καλοί. Αν και πριν από ενάμιση χρόνο έγιναν μετά από 27 χρόνια ασφαλτοστρώσεις στην περιοχή, οι δρόμοι εξακολουθούν να χαλάνε. Και οι δρόμοι χαλάνε επειδή είναι σε λειτουργία το παλιό δίκτυο ύδρευσης το οποίο δεν καταργείται διότι δεν έχουν ολοκληρωθεί οι συνδέσεις με το δίκτυο της ΕΥΔΑΠ. Παρότι το δημοτικό συμβούλιο Μεγάρων έχει λάβει απόφαση από τον Ιανουάριο του 2019 για παραχώρηση δικτύου στην ΕΥΔΑΠ, ώστε μέσω αυτής να γίνουν οι συνδέσεις, μετά από ενάμιση και πλέον χρόνο δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εκκρεμούν πάρα πολλές συνδέσεις οι οποίες αν δεν γίνουν, με τα προβλήματα που έχει το παλιό δίκτυο ύδρευσης θα καταστρέφονται μονίμως οι δρόμοι στην περιοχή. Ελπίζω η δημοτική αρχή να ευαισθητοποιηθεί και να πιέσει την ΕΥΔΑΠ ώστε να προχωρήσουν οι συνδέσεις για να μην «ταλαιπωρούνται» οι δρόμοι εξαιτίας της παλαιότητας του δικτύου ύδρευσης, γιατί η απάντηση που μας έχει δοθεί από την τοπική κοινότητα Νέας Περάμου δεν αφήνει πολλά περιθώρια ότι υπάρχει κάποια ελπίδα πως το έργο θα τελειώσει.

Ακόμη ένα πρόβλημα που υπάρχει είναι στο ότι όλοι εμείς που υδρευόμαστε πληρώνουμε το νερό με τιμή διπλάσια απ’ ότι πληρώνουν αυτοί που έχουν σύνδεση με την ΕΥΔΑΠ. Είναι επιεικώς απαράδεκτο σε δύσκολες εποχές να καλούνται οι πολίτες να πληρώσουν τα διπλάσια χρήματα για το νερό που είναι κοινωνικό αγαθό.

Από αυτοψία που κάναμε στην περιοχή διαπιστώσαμε ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με τα ογκώδη και τα απορρίμματα. Τι έχετε να μας πείτε γι’ αυτή την εικόνα;

Είναι αλήθεια πως στη περιοχή υπάρχουν αρκετοί τόνοι από ογκώδη. Δεν μαζεύονται, τουλάχιστον με το ρυθμό που θα έπρεπε. Για να λέμε αλήθειες, η κατάσταση αυτή δεν αφορά μόνο τον δήμο αλλά αφορά και τους ίδιους τους πολίτες. Είναι και ευθύνη δική μας που βγάζουμε και πετάμε παντού πράγματα, αλλά είναι και ευθύνη του δήμου που δεν τα μαζεύει έγκαιρα. Το παράπονο που έχουμε είναι πως δεν εφαρμόζεται (και δεν εφαρμόστηκε ποτέ απ’ ότι γνωρίζω) ο κανονισμός καθαριότητας είτε αυτός λέγονταν δήμος Νέας Περάμου είτε σήμερα δήμος Μεγαρέων. Αν ο κανονισμός καθαριότητας εφαρμόζονταν θεωρώ πως η κατάσταση θα ήταν καλύτερη. Από τις επαφές που έχω και με τον αντιδήμαρχο Νέας Περάμου Στ. Κ. Φωτίου, αλλά και με τον αντιδήμαρχο καθαριότητας Κ. Φυλακτό, διακρίνω ότι προσπάθειες γίνονται. Όμως δεν υπάρχουν μέσα και κυρίως οχήματα για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση χωρίς προβλήματα. Τελικά όμως αυτό που μετράει και κρινόμαστε όλοι είναι το αποτέλεσμα και όχι η πρόθεση, παρότι υπάρχουν καλές προθέσεις.

Μήπως πρέπει να γίνει προσπάθεια για εξεύρεση χώρου στον οποίο θα γίνεται η προσωρινή εναπόθεση κυρίως των ογκωδών;

Θα ήταν καλό τα ογκώδη να μεταφέρονταν σε ένα σημείο, το οποίο όμως δεν μπορώ να υποδείξω. Υπάρχουν αρμόδιοι για να ασχοληθούν με αυτό το θέμα, αφού αν θυμάστε παλαιότερα, οι προσπάθειες που έγιναν για να μαζευτούν τα ογκώδη σε κάποια άλλα σημεία δημιούργησαν περαιτέρω προβλήματα. Το θέμα είναι ότι ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες τα ογκώδη δεν είναι μόνο εστία μόλυνσης, αλλά υπάρχει και ο κίνδυνος πυρκαγιάς. Απεύχομαι να συμβεί κάτι τέτοιο γιατί θα καεί η περιοχή.

Με την ευκαιρία που μου δίνετε θα ήθελα να θέσω και τους ιδιοκτήτες των οικοπέδων προ των ευθυνών τους ζητώντας τους να καθαρίσουν τα ξερά χόρτα τα οποία σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνούν το ενάμιση μέτρο. Δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να κινδυνεύσουμε από πυρκαγιές.

Θα μπορούσε βέβαια ο δήμος να βοηθήσει στην καθαριότητα κάποιων από τα ανοικτά οικόπεδα, βεβαιώνοντας τα έξοδα στους ιδιοκτήτες τους. Σε αυτούς που μένουν εκτός περιοχής και δεν τους ανησυχεί κάτι, σε αντίθεση με εμάς που αν πάρει φωτιά κινδυνεύουμε να χάσουμε τα σπίτια μας.

Ένα άλλο πρόβλημα επίσης που υπάρχει είναι στις παλιές γραμμές του ΟΣΕ. Εκεί υπάρχουν πολλά ξερόχορτα δεξιά και αριστερά των γραμμών και ο κίνδυνος πυρκαγιάς είναι μεγάλος. Μάλιστα την εβδομάδα που πέρασε γίναμε μάρτυρες μιας πυρκαγιάς παράλληλα των γραμμών του ΟΣΕ η οποία ευτυχώς κατασβέστηκε από τις δυνάμεις της πυροσβεστικής.

Πιστεύω πως πρέπει ο δήμος για λόγους ασφάλειας της περιοχής να πιέσει την ΓΑΙΑ ΟΣΕ ώστε συνεργεία της να αποψιλώσουν και να καθαρίσουν την περιοχή. Το ίδιο βέβαια συμβαίνει και στις εγκαταστάσεις του προαστιακού. Κανείς δεν έχει καθαρίσει ποτέ. Και την ευθύνη την έχει η εταιρεία. Γι’ αυτό πρέπει όλοι, φορείς και η δημοτική αρχή να πιέσουν προς κάθε κατεύθυνση, αφού εμείς κινδυνεύουμε και όχι η ΓΑΙΑ ΟΣΕ ή οι εκπρόσωποι της εταιρείας του προαστιακού της Νέας Περάμου.

Στο έγγραφο που έχετε στείλει γίνεται λόγος για ένα πρόβλημα στην οδό Γρεβενών. Εξηγήστε μας τι ακριβώς συμβαίνει.

 Όντως το μεγάλο πρόβλημα είναι στην συγκεκριμένη οδό, όπου ένα τμήμα του δρόμου 70 μέτρα περίπου πλημμυρίζει μόνιμα. Βρέχει σήμερα και θα βρούμε να υπάρχουν νερά μετά από μία εβδομάδα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι άνθρωποι που κατοικούν στην συγκεκριμένη οδό να μην μπορούν να μπουν στα σπίτια τους. Το πρόβλημα είναι χρόνιο αφού κρατάει τουλάχιστον μια δεκαετία.

Όλοι οι δήμαρχοι, από τον κ. Φωτίου που ήταν ο τελευταίος δήμαρχος της Νέας Περάμου, τον κ. Μαρινάκη τον πρώτο δήμαρχο του ενιαίου δήμου και τον κ. Σταμούλη στην πρώτη αλλά και στην δεύτερη θητεία του γνωρίζουν πολύ καλά τοπ πρόβλημα. Όλοι λένε ότι θα το φτιάξουν και μονίμως το ξεχνάνε. Για να αποκατασταθεί το πρόβλημα χρειάζεται να γίνει έργο αποστράγγισης υδάτων και τροχοπέδη γι’ αυτό αποτελεί το ότι η περιοχή μας είναι εκτός σχεδίου.

Μιας που μας μιλάτε για το σχέδιο, τι ενημέρωση έχετε ώστε να ολοκληρωθεί η γ’ φάση του;

 Σύμφωνα με ενημέρωση που έχουμε από τον δήμο, απαιτείται η πληρωμή του μελετητικού γραφείου για να προχωρήσει το σχέδιο πόλης. Χρήματα όμως στο δήμο δεν υπάρχουν. Το σχέδιο ήταν έτοιμο για ολοκλήρωση το 2010 όμως οι εκλογές τότε το πήγαν λίγο πίσω. Η διοίκηση που εξελέγη τότε προσπάθησε αλλά δεν ολοκλήρωσε κάτι, ενώ το ίδιο γίνεται και σήμερα. Γιατί ενώ για το συγκεκριμένο υπήρξαν υποσχέσεις προεκλογικά και το 2014 και το 2019 πως το σχέδιο θα ολοκληρωθεί, έχουμε μείνει ακόμα στην αρχή. Εκκρεμούν οι ενστάσεις της τρίτης ανάρτησης και η πληρωμή του μελετητικού γραφείου για να μπούμε σε μία σειρά.

Προσωπικά δεν είμαι αισιόδοξος, ιδιαίτερα όταν βλέπω να μην πληρώνεται ένα μικρό για ένα δήμο ποσό των 20.000 ευρώ για να προχωρήσει το σχέδιο. Τα προβλήματα θα συνεχίζουν να υπάρχουν αν η περιοχή δεν ενταχθεί στο σχέδιο πόλης, αφού δεν θα μπορεί να γίνει καμία παρέμβαση και κανένα έργο υποδομής. Εκτός αν το ότι δεν υπάρχει σχέδιο, βολεύει κάποιους, αφού αποτελεί την καλύτερη δικαιολογία στο ότι δεν μπορούν να κάνουν κάτι σημαντικό για την περιοχή.

Ως ενιαίος δήμος (αφού δεν ξεχωρίζω Μέγαρα και Νέα Πέραμο) υποφέρουμε σε έργα υποδομής και ανάπτυξης. Και όταν δεν υπάρχουν αναπτυξιακά έργα στην περιοχή, μοιραίο είναι να μας φέρουν έργα υπανάπτυξης. Πριν από μερικά χρόνια φωνάζαμε όλοι για τις ιχθυοκαλλιέργειες οι οποίες όμως υπάρχουν, φωνάζαμε για το ΧΥΤΥ ο οποίος δεν έγινε αλλά ο κίνδυνος υπάρχει, φωνάζαμε για τον βωξίτη αλλά δεν προχώρησε γιατί απορρίφθηκε η μελέτη, όμως με μια καλύτερη μελέτη μελλοντικά υπάρχει ο κίνδυνος να βρεθούμε και πάλι μπροστά στον εφιάλτη του βωξίτη. Ίσως για τον βωξίτη να έχει και σχέση όλη η έκταση που κάηκε στην Κινέτα. Τώρα μας προέκυψε το καλώδιο υπερυψηλής τάσης, ενώ πριν λίγο καιρό είχαμε και το θέμα της μεταφορά προσφύγων στην Νέα Πέραμο. Για όλα αυτά έχουμε και εμείς ευθύνη. Και δεν μπορούμε να ρίχνουν τις ευθύνες μόνο στο κεντρικό κράτος, όταν εμείς δεν προσπαθούμε να αναπτύξουμε την περιοχή είναι μοιραίο να έρχονται όλα τα κακά εδώ. Δεν θα έχουμε κανέναν λόγο να τα αποτρέψουμε. Η ανάπτυξη είναι βέβαιο πως θα φέρει ανάπτυξη και η υποβάθμιση θα φέρει υποβάθμιση. Και η περιοχή μας δυστυχώς είναι υποβαθμισμένη. Είτε αυτό σχετίζεται με τους αγωγούς πετρελαίου (είδαμε τι έγινε πρόσφατα στο Βουρκάρι) είτε δεξαμενές φυσικού αερίου στη Ρεβυθούσα. Έχουμε τα πάντα. Και το πρόβλημα είναι διαχρονικό. Τραγελαφικό επίσης είναι να έχουμε τις εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας στα πόδια μας και να μην έχουμε πάρει ως πόλεις φυσικό αέριο και το χειρότερο είναι πως τα οφέλη από τη Ρεβυθούσα να τα καρπώνεται ο δήμος Σαλαμίνας την στιγμή που όλη η κίνηση στην Ρεβυθούσα γίνεται μέσω της πόλης των Μεγάρων και πολύ μακριά από τη Σαλαμίνα.

Για το έργο του 2ου δημοτικού σχολείου τι ενημέρωση έχετε;

Όπως με έχουν ενημερώσει, το έργο του 2ου δημοτικού σχολείου της Νέας Περάμου προχωράει. Πρόκειται για ένα σοβαρό έργο στην περιοχή. Ένα σχολείο που θα αποτελέσει κόσμημα για την περιοχή, καθώς είναι ένα εκπαιδευτήριο άλλων προδιαγραφών που δεν έχει καμία σχέση με τα σχολεία της περιοχής. Το σχολείο θα τελειώσει σε ένα χρόνο, όμως αυτό που με προβληματίζει εμένα είναι τι θα γίνει με τον χώρο του παλιού σχολείου. Αυτή την στιγμή κανείς δεν γνωρίζει τι θα γίνει ο χώρος αυτός. Θεωρώ πως έπρεπε ήδη να υπάρχει ένα σχέδιο, μια μελέτη για την αξιοποίηση του χώρου. Προσωπικά δηλώνω πως θα είμαι αντίθετος σε αυτό που ακούστηκε και αφορά την πρόθεση του δήμου να παραχωρήσει τις αίθουσες στους συλλόγους της περιοχής. Ένας τεράστιος χώρος δυστυχώς θα μετατραπεί σε αποθήκη των συλλόγων και αυτό δεν θα ωφελήσει κανέναν. Σε ολόκληρη τη Νέα Πέραμο, πάνω και κάτω από τις γραμμές, δεν υπάρχει πουθενά ένας αθλητικός χώρος για να φιλοξενήσει τα παιδιά μας. Το κλειστό γυμναστήριο το έχουν οι ομάδες, το ανοικτό γήπεδο του ποδοσφαίρου ομοίως. Οπότε θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένας χώρος αθλοπαιδιών. Θέλουμε να αξιοποιηθεί ο χώρος και όχι να γίνει αποθήκη.

Πιστεύετε ότι η περιοχή σας διαχρονικά έχει εγκαταλειφτεί; 

 Όντως η περιοχή μας έχει εγκαταλειφτεί διαχρονικά. Όμως, θα σας πω, ότι ένας από τους ανθρώπους που ενδιαφέρθηκαν και δώσανε μια ώθηση σε μια περιοχή στην οποία υπήρχαν χωράφια, ήταν αρχικά ο αείμνηστος Νίκος Ανδρουλάκης. Να σκεφτείτε ότι τότε, αν και η περιοχή του Αγίου Παντελεήμονα ανήκε στο δήμο Μεγάρων, ο κυρ – Νίκος ήταν κοντά μας, αρωγός σε όλα τα προβλήματά μας.

Θα μιλήσω και για δύο ανθρώπους που έχουν φύγει από την διοίκηση του δήμου, γιατί όλοι οι υπόλοιποι που ασχολούνται θα κριθούν στο τέλος της θητείας τους και εκ του αποτελέσματος.  

Ο ένας είναι ο π. αντιδήμαρχος και σημερινός Αντιπεριφερειάρχης ο Λευτέρης Κοσμόπουλος και ο άλλος είναι ο Δημοσθένης  Λιώτας ο π. πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου.

Οι άνθρωποι αυτοί έτρεξαν και έκαναν πράγματα. Περιμένω από τον φίλο Λευτέρη να μας βοηθήσει από τη νέα του θέση σε ζητήματα που χρήζουν ιδιαίτερης βοήθειας όπως το σχέδιο και το παλιό σχολείο.

Για το θέμα του καλωδίου τι έχετε να μας πείτε;

Απ’ ότι γνωρίζω το καλώδιο θα περάσει. Δεν ξέρω όμως κατά πόσο είναι εφικτό να αλλάξει η όδευση του. Διάβασα ότι η αντιπολίτευση με βάση την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου ζητάει από τον δήμαρχο να προσλάβει έγκριτο νομικό για να προσφύγει στο ΣτΕ. Αν η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου που ελήφθη με ισχυρή πλειοψηφία, δεν υλοποιηθεί, τότε δεν θα έχει νόημα να λαμβάνεται καμία απόφαση οπότε ο καθένας θα κάνει του κεφαλιού του. Είναι απαραίτητο να μην χαθεί χρόνος και να κινηθούν όλοι με βάση το συμφέρον των τοπικών κοινωνιών.

Ποια άλλα προβλήματα έχετε θίξει κατά το παρελθόν και δεν τα έχει αγγίξει κανείς;

Θα σας μιλήσω για ένα πρόβλημα που δυστυχώς κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει τολμήσει να αγγίξει. Αναφέρομαι στην σύνδεση των Μεγάρων και της Νέας Περάμου με την αστική συγκοινωνία.

Είναι ένα μεγάλο θέμα αν αναλογιστούμε πως ένα παιδί για να πάει σήμερα από τα Μέγαρα ή τη Νέα Πέραμο στη δουλειά του με το ΚΤΕΛ και έπειτα με την αστική συγκοινωνία εντός της Αθήνας, (εάν δουλεύει με ημιαπασχόληση) αναγκάζεται να χαλάσει τα μισά χρήματα για τις μετακινήσεις του.

Οπότε η σύνδεση του δήμου μας με την αστική συγκοινωνία θα ήταν μια σωστή λύση.

Ξέρω πως με τα λεγόμενά μου δυσαρεστώ κάποιους, είτε αυτοί λέγονται ιδιοκτήτες ταξί είτε ιδιοκτήτες υπεραστικών λεωφορείων, όμως το κοινό καλό επιτάσσει τη σύνδεση των πόλεων μας με την αστική συγκοινωνία. Θα τολμήσει όμως κανείς να κοντράρει την κατάσταση;

Εμείς ως σύλλογος το προτείνουμε χρόνια αφού το έχουμε θέσει και στις επιτροπές διαβούλευσης.

Όμως δυστυχώς κανείς δεν το αγγίζει, αφού κάποιοι αναμφίβολα θίγονται.

Τόλμη και αποφασιστικότητα χρειάζεται, την έχει κανείς;